بی عنوان

چنین گفت موبد که مرده بنام به از زنده دشمن بدو شادکام

بی عنوان

چنین گفت موبد که مرده بنام به از زنده دشمن بدو شادکام

بی عنوان


  • ۱
  • ۲

جناب آقای وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران که وظیفه راهبرد سیاست خارجی جمهوری را بر عده دارید و کارگزاری حفظ عزت ایران اسلامی به شما محول شده است و رییس جمهور پیشین شما را بازنشسته کرد و رییس جمهور فعلی شما را زنده. بعنوان یک شهروند ایرانی از شما بدلیل مدیریت مذاکرات هسته ای به نفع جمهوری اسلامی نهایت تشکر و تقدیر را دارم در آن غایتی که از زبان قاصر اینجانب بر می آید.

از اینکه در طول این یک سال و چند ماه توانستید عمده مورادی را که در دولت پیشین رخ داده بود کان لم یکن کنید و به قبل از آن برگردانید ممنونم! از اینکه توافقنامه ژنو را مشابه تعهدنامه پاریس پیگیری میکنید هم! و از اینکه تنش های ما بین جمهوری اسلامی و دولتهای زورگو را با مدیریتی معتدل رفع کردید و اجازه دادید لحن غرب با ما به امر  نهی دوران پهلوی و مذاکرات سعدآباد برگردد و خاطرات سالهای آخر دولت هشتم را برایمان زنده کردید. حس نوستالژی حاصل از دوباره دیدن صحنه های پلمپ کردن تسیسات هسته ای و سانتریفیوژ ها که برایمان به خاطرات دوری که دیگر بازنمیگردند تبدیل شده بود چنان دگرگونمان کرد که من از توصیف آن عاجزم! اصلا ما از اینکه احتمالا دوباره مجبور باشیم مثل سال های 83 و 84 این بار در کوه های اراک زنجیره انسانی  تشکیل بدهیم که انرژی هسته ای حق مسلم ماست هیجان زده می شویم! امروز که می بینیم نتیجه نشست تنش زای رییس جمهورمان با کامرون تازه از بحران اسکاتلند فارغ شده از تریبون سازمان ملل چه عزتی در میان ملل متحد برایمان به بار آورده به خود میبالیم! دوران قاجار فرمانده کشتی انگلیسی، پا به خشکی نگذاشته از خلیج فارس نامه می نوشت به شاه ایران که باید فلان بشود! به این بیابان گردهای تازه به دوران رسیده ی عربستان هم همانطور نامه می نوشت و بعد از روی عرشه نظارت میکرد. این را در کتاب تاریخ خوانده بودم اما ندیده بودم که از تریبون سازمان ملل که همه در آن قرار است مساوی باشند دوباره یک کسی به خودش اجازه بدهد به ما که سیصد هزار نفر شهید دادیم برای عزتمان باید و نباید بکند!

آقای لازیجانی قدرت انگلیس اضافه نشده! ما یک قدم که چه عرض کنم یک توافقنامه ی ژنو عقب آمده ایم که او به خودش اجازه می دهد امر و نهی کند به ما در حالیکه دولتی مقروض دارد و حاکمیتی متزلزل. انقدر صدای ما پایین آمده که صدای ناله ی این جنازه ی رو به موت که دست و پایش را دارد از دست می دهد هم سر ما فریاد شده!

رییس جمهور سگ باز امریکا که هنوز در باتلاق جنگ خود ساخته و بحران اقصادی دست و پا میزند صدایش را برای ما بلند می کند و با این همه اعتماد سازی هنوز رییس سازمان انرژی اتمی بگوید ما هنوز نمیتوانیم حتی ماهیت صلح طلبانه ایران را در پرونده هسته ای اش تایید کنیم! نه! اشتباه نکنید! اینها همه صدای قدرت های بزرگ است که در چهارچوب توافقنامه در مقابل ملت ایران تسلیم شده اند! به همین دلیل هم هست که تحریم ها ادامه پیدا کرده و تشدید شده و اموال ضبط شده ی بنیاد علوی هشتصد میلیارد دلار بیشتر از مجموع عایدی از توافق نهایی است! اصلا این سعه ی صدر شما و لبخند ملیحتان را هنگامی که طرف غربی در این یک سال و اندی چنگ و دندانش را نشانمان میدهد که میبینم جانم آرام می شود! چنان از موضع قدرت لبخند میزنید و پاسخ تمام توهین ها و تهدید ها را با لبخند می دهید که هر کسی نداند فکر میکند جلسه خواستگاری است و قرار است سر مهریه چانه زنی بشود نه حقوق یک ملت! اصلا من هنوز محو تماشای تش زدایی شما هستم که صدای روس ها را هم که به نقض توافقنامه اعتراض کردند قطع کرد. طرف غربی هر چه از دهان ناپاکش میتواند نثار ملت ما می کند و از این طرف نهایت آنچه می شنویم تعریف و تمجید از ادب رییس جمهور آمریکاست و اینکه ملت ایران گذشته را فراموش نمی کند و این کار ها مانع اعتماد ایران به دول غربی می شود! نخیر آقا! امام آب پاکی را پیش از این به روی دستان همه ریخته بود که آمریکا لا اله الله هم بگوید ما قبول نمی کنیم چرا که میخواهد سر ما کلاه بگذارد! آقای ظریف چه چیزی در رفتار شما باعث شده طرف غربی اجازه بدهد به خودش که با چنین لحنی صحبت کند؟! آقای روحانی در آن جلسه چطور تنش زدایی کرده بود که بازتابی چنین گستاخانه داشته است؟!

آقای ظریف! در مستند انرژی هسته ای که به داستان تغییر روند عقب نشینی به پیش روی در مذاکرات هسته ای در خلال سالهای 83 تا 85 می پردازد یک آقایی بود که با جک استراو تماس گرفته بود من باب اینکه در ایران ما تحت فشاریم. و خواسته بود به این بهانه امتیازی از طرف غربی بگیرد که استراو گفته بود قرار داد قرار داد است و گوشی را قطع کرده بود! این خاطره هم در پاسخ شما به هاله اسفندیاری برایمان زنده شد! چرا یک سری فکر میکنند با رفتن دوباره ی راه رفته وجهه ای بدست می آید و امتیازی به شست؟ "مردم ایران این فرصت را خواهند داشت تا ۱۶ ماه دیگر که انتخابات پارلمانی در ایران برگزار می‌شود، به این عملکرد شما پاسخ دهند؟" در فاصله 6 ماه تمام ذخایر اورانیوم غنی شده 20 درصد اکسید شد و تحریم های ایران تشدید و اموال ایران در بنیاد علوی ضبط شد و حالا آمریکا دسترسی به فیلمهای ضبط شده ی تمام تاسیسات هسته ای را نیز طبق متن قرار داد دارد. وقتی در 6 ماه اینهمه اتفاق می افتد در 16 ماه... یعنی اگر "با وجود تلاش های شما برای تعامل این تلاش ها بی نتیجه ماند" مردم باید منتظر باشند تا در انتخابات از حقوقشان دفاع کنند؟! شما نباید باشید که راه حل دیگری را بیابید تا منافع جمهوری اسلامی محقق بشود؟! سیاست خارجی یک کشور پیمانکاری است که اگر مردم از یک پیمانکاری راضی نبودند یک کس دیگری را بیاورند؟! یا اینکه خودتان هم اذعان میکنید که راه حل پرونده ی هسته ای اعتماد سازی و عقب نشینی به شیوه ی یک توافق نامه ژنو ما و یک قدم آنها نیست؟!

آقای ظریف! این طرف غربی نیست که باید حساب کار انتخابات پارلمانی ایران را بکند! برای آنها شما و ما تفاوتی نمی کنیم! شما و ما خوشتان بیاید یا نیاید در کنار هم هستیم! از پنجره های کاخ سفید و نور گیر های الیزه همه ی ما در کنار هم دیده می شویم و دشمنی ذاتیشان شامل شما هم می شود!‌ امریکا نه تنها بین ما و شما که بین وهابی و سنی و شیعه هم تمیز قائل نمی شود! بخواهید یا نه برای آنها ما و شما و سلفی های سوریه و حنبلی های سودان و شیعیان یمن یکی هستیم و برگ های درخت اسلام که هر روز باید زرد تر بشود و بیشتر بریزد. مهم نیست چه رنگ برگی بر درخت بماند؛ قرار است این درخت برگی نداشته باشد. آقای ظریف نگاهتان به درون باشد!
از آن طرف تحلیل گران آمریکایی دم از پایان عصر امریکا میزنند و آمریکا برای حمله به گروهک داعش حتی نیازمند اعتلاف با دیگران است اما یک سری هنوز فکر میکنند باید با کدخدا کنار بیاییم آنهم به هر قیمتی! خدا رحمت کمد امام را که فرمود اینها که خواب آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند!

  • ۹۳/۰۷/۰۷
  • محمد صادق حاج صمدی

ایران

برجام

ظریف

مذاکره

وطن امروز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی