بی عنوان

چنین گفت موبد که مرده بنام به از زنده دشمن بدو شادکام

بی عنوان

چنین گفت موبد که مرده بنام به از زنده دشمن بدو شادکام

بی عنوان


  • ۱
  • ۰

رساله امام خمینی

مساله 2831

اگر در روابط تجاری با اجانب خوف آن باست که به بازار مسلمین صدمه اقتصادی وارد شود و موجب اسارت تجاری و اقتصادی شود؛ واجب است قطع اینگونه روابط و حرام است این نحو تجارت.


مساله 2834

روابط تجاری و سیاسی با بعض دول که آلت دست دول بزرگ جائر هستند از قبیل دولت اسرائیل جائز نیست و بر مسلمانان لازم است که به هر نحو ممکن است با این نحو روابط مخالفت کنند و و بازرگانانی که با اسرائیل و عمال اسرائیل روابط تجاری دارند خائن به اسلام و مسلمانان و کمک کار به هدم احکام هستند و بر مسلمانان لازم است با این خیاننتکاران چه دولت ها و چه تجار قطع رابطه کنند و آنها را ملزم کنند به توبه و ترک روابط با این نحو دولت ها.

 

مساله 1355 رساله استفتائات رهبری

خرید و فروش کالاهای آمریکایی چه حکمی دارد و آیا این حکم شامل همه کشورهای غربی مثل فرانسه وانگلستان هم می شود؟ و آیا این حکم مخصوص ایران است یا در همه کشور ها جاری است؟
پاسخ:

اگر خرید کالاهای وارداتی از کشور های غیر اسلامی و استفاده از آنها موجب تقویت دولت های کافر و استعمارگر که دشمن اسلام و مسلمین هستند شود و یا قدرت مالی آنها را برای هجوم به سرزمین های اسلامی یا مسلمین در سرتاسر عالم تقویت نماید واجب است که مسلمانان از خرید و بکارگیری و استفاده از آنها اجتناب کنند بدون اینکه فرقی بین کالایی با کالای دیگر و دولتی با دولت دیگر از دولتهای کافری که دشمن اسلام و مسلمین هستند وجود داشته باشد و این حکم اختصاص به مسلمانان ایران ندارد.

مساله 1756 رساله آیت الله نوری همدانی


 اگر در روابط تجاری با اجانب خوف آن است که به بازار مسلمین صدمه اقتصادی وارد شود و موجب اسارت تجاری و اقتصادی گردد؛ قطع اینگونه روابط واجب است و اینگونه تجارت حرام می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

رساله آیت الله صافی گلپایگانی

مساله 2880

خرید و فروش اجناس و امتعه بیگانگان که با مسلمانان در جنگ هستند در صورتیکه سبب قوت آنها و ضعف مسلمانان شود جز در موارد ضرورت و اضطرار مثل معالجه بیمار و امثال آن جائز نیست. باید مسلمانان در مسائل مالی و اقتصادی همیشه قوت مسلمین و رفع حاجاتشان را از کفار رعایت نمایند.

مساله 2881

بر تجار و بازرگانان مسلمان واجب است به وجوب کفایی که از رخنه کردن بیگانگان (غیرمسلمانان) در امور تجارت و صنایع و موسسات بازرگانی؛ با همکاری و مشورت یکدیگر و تاسیس شرکت های مشابه ، جلوگیری نمایند و نگذارند فرق ضاله و بیگانه زمامدار امور اقتصادی مسلمین شوند به هر وسیله ای که ممکن است.

 

 

 

 

رساله آیت الله مکارم شیرازی
مساله 2413

اگر به واسطه نفوذ سیاسی یا اقتصادی و تجاری اجانب خوف آن باشد که آنها بر ممالک اسلامی تسلط پیدا کنند بر همه واجب است که از نفوذ آنان جلوگیری نموده و ایادی آنها را قطع کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

رساله آیت الله موسوی اردبیلی

مساله 2196

اگر در روابط تجاری با بیگانگان خوف آن باشد که به بازار مسلمین صدمه اقتصادی وارد شود و موجب استثمار تجاری و اقتصادی گردد، قطع این گونه روابط واجب است و این نحو تجارت حرام است.

مساله 2198

روابط تجاری و سیاسی با دولت هایی که در حال جنگ با اسلام و مسلمانان هستند در صورتیکه موجب تقویت آنان گردد جایز نیست و بر مسلمانان واجب است که به هر نحو ممکن است با این نحو تجارت مخالفت کنند و بازرگانانی که با آنان و عمال آنها روابط تجاری دارند "خائن به اسلام و مسلمانان، و معاون و شرک در نابودی احکام" هستند و بر مسلمانان لازم است با این خیانتکاران _چه دولتها و چه تجار_ قطع رابطه کنند و آنها را ملزم به توبه نمایند.

  • ۹۱/۱۲/۰۴
  • محمد صادق حاج صمدی

تولید ملی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی