بی عنوان

چنین گفت موبد که مرده بنام به از زنده دشمن بدو شادکام

بی عنوان

چنین گفت موبد که مرده بنام به از زنده دشمن بدو شادکام

بی عنوان


  • ۲
  • ۱
این در حزب اللهی ها کمتر است از آنجایی که کلا کنار آمدنشان با بقیه راحت تر است از کنار آمدنشان با خودشان و کلا تمیز بیشتر قائل میشوند بین طیف های مختلف جناح مقابل اما یک چیزی که در رفتار دوستان اصلاح طلب و بعضا دگر اندیشم در این چند وقت بعد از انتخابات تا قضیه ی برخورد با مذاکره ی با آمریکا و رفتن و آمدن آقای روحانی به سازمان ملل، دستگیر من شد این بود که مهم نیست ما کجای طیف به اصطلاح حزب اللهی بودن قرار میگیریم و چقدر محافظه کاریم یا نو محافظه کار و راست سنتی هستیم یا مدرن و اصولگراییمان اصولگرایی شریعتمداری است یا علی مطهری! مهم این است که ما دیگری این جماعت تعریف شده ایم به صرف اینکه در جناح راست قرار داریم و اینها همه را به یک چشم نگاه می کنند و بعضا برخوردشان با ما یکی است.
از این واقعیتی که شاید به چشم نمی آید نکته ای را به دوستانم در جناح مقابل یاد آوری میکنم که همین نوع نگاهی را که شما به ما میکنید و تعریفی که از ما ارائه میدهید را، آمریکا و امثال آمریکا هم به شما میکنند و خوشتان بیاید یا نیاید شما را در کنار ما قرار می دهند! از پنجره های کاخ سفید و نور گیر های الیزه همه ی ما در کنار هم دیده می شویم و دشمنی ذاتیشان شامل شما هم می شود!‌ چرا که این ما و شمایی که شما تعریف می کنید یکی است برای آنها.
این تمیزی که بین گروه های مختلف ما قائل نمی شوید آنها نه تنها بین ما و شما که بین وهابی و سنی و شیعی هم لحاظ نمی کنند! بخواهید یا نه برای آنها ما و شما و سلفی های سفاک سوریه و حنبلی های سودان و شیعیان یمن و شافعیان شام یکی هستیم و برگ های درخت اسلام که هر روز باید زرد تر بشود و بیشتر بریزد. مهم نیست چه رنگ برگی بر درخت بماند؛ قرار است این درخت برگی نداشته باشد.
این را که یادتان بماند انتظارتان نمیرود که دولت اصولگرایی اگر جایش را به کارگزاران و اصلاح طلبان بدهد از بار تحریم ها یا دشمنی غرب چیزی کاسته شود.

ان یتبعون الا الظن و ان الظن لا یغنی من الحق شیئا!
  • ۹۲/۰۷/۰۸
  • محمد صادق حاج صمدی

نظرات (۱)

داداش تا حالا نقطه دیدی؟چیز خوبیه استفاده کن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی