بی عنوان

چنین گفت موبد که مرده بنام به از زنده دشمن بدو شادکام

بی عنوان

چنین گفت موبد که مرده بنام به از زنده دشمن بدو شادکام

بی عنوان


  • ۱
  • ۱

در این چند روزی که از سخنان کارشناسانه آقای ترکان در نشست تخصصی صنعت خودرو می‌گذرد؛ به‌عنوان یک شهروند جمهوری اسلامی به این فکر می‌کردم که بالاخره یکی در کابینه پیدا شد که بخواهد با مردم روراست باشد؛ هرچند که فرموده باشد ما جز آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی در هیچ تکنولوژی برتری نداریم!

اما آقای ترکان اشتباه می‌کنند. گرچه شاید ساخت پهپاد، موشک‌های بالستیک و غنی‌سازی اورانیوم با دست خالی و تولید دارو با فناوری نانو و سلول‌های بنیادی و امثال آن تکنولوژی محسوب نشود اما نباید خودمان را ببازیم! به جای تکنولوژی ما در خیلی موارد دیگر در جهان نه‌تنها برتریم که صاحب سبک، پرچمدار و منحصر به فردیم!  مثلا در انتخاب وزیرانی که پرونده دارند علیه امنیت ملی و حضوری پرشور و پررنگ در اغتشاشات براندازانه داشته‌اند. یا در انتخاب وزیر امور خارجه‌ای که در خاطراتش می‌نویسد من از قول فلانی شنیدم که در ایران انقلاب شده و انقلاب را در سی‌ان‌ان دیده است. ما نه تنها برترین که تنها دارنده مذاکره‌کننده ارشدی هستیم در جهان که به دشمن می‌گوید می‌تواند با یک بمب تمام توان دفاعی ما را نابود کند! به اینجا ختم نمی‌شود! این که ما در فروختن هست و نیستمان به ۴/۸ میلیارد دلار ناقابل که یک دهم معوقات بانکی و مایملک امثال زنجانی‌ها هم نمی‌شود؛ هم در جهان و بر جهان برتری داریم! ما تنها کشوری هستیم که نماینده مجلس خبرگان آن، برخی نمایندگان مجلس خبرگان را که مجموعه‌ای از فقها و ریش سفیدان و عالمان جمهوری اسلامی هستند؛ ناصالح خطاب می‌کند و شاید احساس وظیفه بکند که برای ریاست بر همین آدم‌های ناصالح کاندیدا بشود! ما تنها کشوری هستیم در جهان که رئیس‌جمهورش مردمش را بی‌سواد می‌خواند. هیچ کشور دیگری را سراغ ندارید که مشاور عالی رئیس‌جمهور آن به مردم بگوید لبوفروش! مردم ما تنها مردمی هستند که دولتمردانشان آنها را مزاحم، افراطی، کم‌سواد و مزدور می‌دانند! آیا هیچ کجای دیگر را سراغ دارید که مردمش نامحرم باشند و متن توافق کشورشان را از دهان دیگران بشنوند؟ ایران تنها کشوری است که در آن یکی از کسانی که بیشترین نقش را در کودتای ناکام سبز داشت حالا برای خودش جولان می‌دهد! جز ایران کجای جهان ممکن است سانتریفیوژ‌هایش را تعطیل کند به‌خاطر سوخت هواپیما و چه کشور دیگری پیدا می‌شود که از مثل توافقنامه ژنوی به‌عنوان شکست قدرت‌های بزرگ یاد کند؟! اینجا مهد اعتماد به پیردولتمردان بی‌اعتماد به نفسی است که قرار است اعتماد به‌نفس ملت را به‌کار گیرند! ما تنها صدا و سیمایی را داریم که چوب حراج به فناوری هسته‌ای زمین گذاشته نشده آن را تبریک می‌گوید و تنها رئیس دولتی را که با روی باز از ادب رئیس‌جمهور آمریکا تعریف کند. اینجا تنها کشوری است که سعی می‌کند اقتصاد را
با سروصدای دیپلماسی حل کند!

خودکم‌بینی هم حدی دارد جناب ترکان! کجای عالم کشوری را می‌توانید پیدا کنید که همسر آقایی، مردم را به اغتشاش دعوت کند و دختر همان آقا مثل هند جگرخوار جنگ احد مردم را به ماندن در میدان اغتشاش تشویق کند و همه این خانواده خوش و خرم با سرهای بالا و سینه‌های سپر در خیابان راه بروند! کجای دنیا حقوقدانی پیدا می‌شود که قرارداد سعدآباد  را امضا کند و تعهدنامه پاریس را؟!  کجای دنیا به مطبوعات بخشنامه می‌کنند که کسی راجع به ۵۵۰ هزار میلیارد کرسنت صحبت نکند؟! فقط در ایران یکسری پیدا می‌شوند که بگویند ۱۳ از ۲۴ بزرگ‌تر است! آیا در هیچ کشور دیگری کسی مثل علی مطهری پیدا می‌شود که تفاوت بین کودتای رنگی و راهپیمایی آرام را نفهمد؟! ایران تنها کشوری است که در آن ساده‌اندیشی، عقب‌نشینی،  میانه‌روی و اعتدال است و رئیس‌جمهور ما تنها کسی است که از قیام عاشورا که سمبل مقاومت است درس مذاکره می‌گیرد. زین همرهان سست عناصر دلم گرفت! افسوس که گویی دوره «ما می‌توانیم» تمام شده و امروز همان کسانی که باید این توانستن را متبلور کنند علمدار ناتوانستنند! در این یک سال دیالوگ معروف کارتون گالیور مدام در گوشمان زنگ می‌خورد و آیه یأس «ما نمی‌توانیم» از تریبون دولت نازل می‌شود! طبیعی هم هست! غیر از این هم نباید باشد! چگونه می‌شود از همان‌هایی که کمی بیشتر از 8 سال پیش دست‌اندرکاران وزارت علومشان تعقیب شدند برای فراری دادن مغزها! انتظار داشت نخبه‌پروری کنند. همان‌هایی که سال‌هایی نه‌چندان دور تمام تاسیسات نطنز را پلمب کردند باید هم امروز نه‌تنها مردم را که خودشان را هم باور نداشته باشند! باید هم امروز تیتر بزنند در روزنامه‌هایشان که کاسه صبر دولت لبریز شده و همزمان با مذاکرات مسقط جهت افکار عمومی را تغییر بدهند!  دولتی که به‌جای پرداختن به تولید و صنعت وضعیت معیشت عمومی مردم را متوجه هیچ و پوچ‌بازی‌های جناحی کند و مدام بگوید نگذاشتند و نمی‌گذارند باید هم به حاشیه بپردازد به‌جای کرسنت!‌ از دولتی که منبع اصلی تامین بودجه‌اش را بعد از صادرات نفت مالیات بر واردات قرار بدهد جز این هم انتظار نمی‌رود!  نه فرستادن موجود زنده به فضا برتری در تکنولوژی محسوب می‌شود و نه ما می‌توانیم! آفرین!‌ مادامی که مثل تقی‌زاده‌ای مشاور دولت باشد و دولت نگاه مزروعی را به مردم دنبال کند؛ ما بزودی همین قرمه‌سبزی را هم از دست می‌دهیم!

آقای ترکان! اگر حرف شما درست باشد که نیست به خودتان رجوع کنید! شما و امثال شما ۱۶ سال پیش از این، زمان مناسبی را داشتید برای اینکه این «کشور تولید قرمه سبزی» را به «کشور فناوری‌های سبز و تکنولوژی‌های برتر» تبدیل کنید. لکن به ادعای تکنوکراسی بسنده کردید و به رانت نفت تکیه دادید و نگاه‌تان را از بالای برج عاج و پشت شیشه‌های دودی ماشین‌های مانور تجمل به بیرون دوختید که امروز این شده که می‌بینید!‌ بعد از 8 سال تولید و پیشرفت در عرصه‌های فضایی و موشکی و هسته‌ای و ذرات بنیادین و امثال آن در چشم مادر شهید احمدی‌روشن که پسر نخبه‌اش را می‌شناخت و می‌دانست که پسرش می‌توانست و در سالگرد شهید طهرانی‌مقدم که از هیچ، موشک کروز طراحی کرد، نگاه می‌کنید و می‌گویید نمی‌توانیم!‌ شما شاید! بلکه قطعا نمی‌توانید! احتمالا آرکیو ۱۷۰ هم امروز از دیگ قرمه‌سبزی به آسمان پرواز می‌کند که امروز با خودمان روراست باشیم که جز در پخت آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم؟! ما با خودمان صادقیم آقای مشاور ارشد!‌ ما هنوز زنگ صدای حضرت امام(ره) در گوشمان است که می‌گفت ما می‌توانیم و هواپیمای بدون سرنشین جلوی چشممان! شما با خودتان صادق باشید! با خودتان و با همسر شهید شهریاری! با خودتان و با آرمیتا و علیرضا!  خدا می‌داند مشاوران و معاونانی که چنین دیدگاهی دارند چه تصمیماتی در جلسات دولت محترم برای این مردم و مرز و بوم می‌گیرند! خدا را شکر که من از کودکی در ایران زندگی کرده‌ام و الا با اظهارات دولتمردان تصویری داشتم از ایران که یک کشوری است با مجموعه‌ای از یکسری بی‌سواد، افراطی، مزدور و... که مردمش محتاج نان شب‌اند و چشم دولتش به دست دولت‌های دیگر که از بیچارگی به فروختن هر آنچه داشته‌اند روی آورده‌اند و تحریم‌ها کمرشان را شکسته!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی