بی عنوان

چنین گفت موبد که مرده بنام به از زنده دشمن بدو شادکام

بی عنوان

چنین گفت موبد که مرده بنام به از زنده دشمن بدو شادکام

بی عنوان


  • ۱
  • ۰

ملت! عامل همه تحریم ها انرژی هسته ایست! دولت سعی میکند از خیر آن بگذرد تا مشکلات اقتصادی را حل و فصل کند و قیمت پایین نفت را هم حتی بالا بکشد اما مشتی مزدور بی سواد از جای خاص تغذیه شونده و امثال بذرپاش و رسایی و خلاصه مشتی دلواپس لبو فروش هستند که نمی گذارند! همه آنهایی که از قبل تحریم ها سود بردند و امروز نمی توانند ببینند مشکلات مملکت حل بشود! نه تنها منتقدان توافقنامه که منتقدان تکخوانی زنان،وضعیت مجوزهای وزارت ارشاد، وزیر پیشنهادی علوم، آلودگی هوای تهران، خشکی زاینده رود و در یک جمله تمام آنهایی که ان قلتی به عملکرد ارکان و بخش های دولت دارند و مزدور و بیسوادند و صرف نظر از اینکه این انتقاد ها از سوی چه کسی مطرح می شود و یا درباره چه موضوعی عنوان می گردد ما و خیلی های دیگر که همدیگر را هم نمی شناسیم مجموعه ی از دلواپسان جمهوری اسلامی را شامل می شویم!
 
اصلا آلودگی هوای تهران، هم که محیط زیست گفته بود تقصیر داعش است تقصیر ماست! خشکی زاینده رود، مهاجرت معکوس مردم سیستان، قیمت گوجه فرنگی، پایین آمدن قیمت نفت، نرخ تصادفات در کشور، آمار مرگ و میر، دست فروشی مترو، تاخیر هواپیماها، کشته شدن جوان سیاهپوست آمریکایی، سیل های بنگلادش و حتی زلزله های ژاپن هم تقصیر دلواپسان و امثال بذرپاش و رسایی است! اصلا من قرار داد کرسنت را هم شخصا بر عهده میگیرم!

از همه این ها مهم تر هم اینکه کلید همه این مشکلات و معضلات هم  توافق هسته ای و تعطیلی نیروگاه آب سنگین اراک است! یعنی نه تنها تحریم هایی که از اولین سال پیروزی انقلاب وضع شده بلکه تحریم ونزوئلا و سومالی و اریتره و برونئه ای و باقی کشور ها هم به انرژی هسته ای ما مربوط می شود و اگر وطن امروز بگذارد و او هم مثل بقیه سرش را بکند زیر برف و دست تدبیر دولت را در تمدید و امید باز بگذارد همه این مشکلات حل می شود!
خدای نکرده فکر نکنید که تحریم های علیه صدام که سال 2001 سقوط کرد تا سال 2011 علیه عراق همچنان اعمال می شد! مبادا فکر کنید تحریم ها به موجودیت انقلاب بر میگردد! این ها همه انتزاعات ذهن سودجوی دلواپسان است که از تحریم ها تغذیه میکردند و حالا که تحریم ها رفع شده (!) منبع درآمد خود را از دست داده اند! کور باشد چشمی را که سیل صادرات و وارداتی را که بواسطه رفع تحریم صورت گرفته نمی بیند! ارزان شدن نان و آب و برق را نمی بیند! سیل واردات دارو ها و رادیو دارو ها و تجهیزات پزشکی و هواپیماهای بویینگ و صنایع سنگین را بر نمیتابد! نمی تواند ببیند که فروش نفت چند برابر شده و قیمت آن بالا رفته و معوقات بانکی دریافت شده! اینها که هیچ! ناو های کلاس اسپرانس را که شاه خریده بود را هم بواسطه این توافق به ما برگردانده اند و حالا وینسنس یک ناخدای ایرانی دارد! آقای نوبری کمی دقت کنید خواهید دید که ترافیک هم حتی حل شده و این وضعیت تا 9 تیر ماه که توافقنامه ژنو تمدید شده ادامه خواهد داشت! اما شما و امثال شما سعی میکنید نگذارید این شکوفایی و پیشرفت که تا تیر سال آینده تمدید شده ادامه پیدا کند و میخواهید جوی بوجود بیاورید که تیم مذاکره را تضعیف کند و دست دولت را تنگ و مردم را هم فریب بدهید تا تمطع جناحی کنید!

براستی چرا دلواپسان حمایت رهبری از مذاکرات را نادیده میگیرند؟! آیا اینکه رهبری فرمودند "این چند کشور معدود، نام خودشان را جامعه جهانی گذاشته‌اند و برای اثبات این حرف حدود 150 کشور عضو غیرمتعهدها و میلیاردها نفر از جامعه بشری را عملاً از جامعه جهانی حذف می‌کنند." و اینکه "ما اصلاً به اعتماد کردن آمریکا هیچ احتیاجی نداریم و نمی‌خواهیم اعتماد او را جلب کنیم چرا که برای ما اهمیتی ندارد." جز تایید حرف آقای وزیر است که در پاسخ به خبرنگار ایرنا که پرسیده بود "کری گفته برنامه هسته ای ایران کند و جهان امن تر شده" گفته بود ما خوشحالیم که دنیا کمتر نگران است؟! رهبری فرمودند: "تئوریزه کردن سازش و تسلیم مقابل زورگویان خیانت است" خب این یعنی همان شاه کلیدی که "آمریکا کدخداست و بستن با کدخدا راحت تر است". این یعنی از عاشورا درس مذاکره بگیریم!  مگر نه اینکه جمله رهبری که "راه علاج مشکلات را باید در درون کشور یافت نه در بیرون مرزها" غیر از این است که همه بدبختی های ما بقول امثال زیبا کلام بدلیل تحریم هاست و تحریم ها هم بدلیل انرژی هسته ای؟! دنیا یعنی امریکا و امریکا الان کمتر نگران است اما ما نمی گذاریم اعتماد سازی صورت بگیرد! اینکه ژاپنی ها هنوز بعد از 50 سال اعتماد سازی نتوانستند امریکایی ها را از کشورشان بیرون کنند و کاپیتولاسیون را برچینند هم ربطی به این ندارد که ما نتوانیم!
اصلا من میخواهم از دلواپسی استعفا بدهم و اعلام برائت کنم! تقاضا می کنم از یکی از این رسانه های مثل عصر ایران و ابتکار و مردم سالاری و ... که به جای اینکه مدام بگویند توافق نامه خوب است و تمدید آن از خودش هم بهتر است و دیوار تحریم ها ترک برداشته و طرفداران دولت قبل چشم دیدن پیروزی ملت را ندارند، یکبار به زبان ساده توضیح بدهند توافقنامه چه بوده و مذاکرات الان در چه وضعیتی قرار دارد.  به زبان ساده هم تویح بدهند که من بی سواد هم بفهمم! مثلا آقای ابو ترابی بگویند کدام تحریم برداشته شده و این تحریم در کجا برداشته شده و این برداشته شدن تحریم کجا دارد خودش را نشان می دهد! خب اگر دنیا میبیند من که در ایران زندگی میکنم که بطریق اولی باید ببینم! اصلا به همین آقای زیبا کلام تریبون بدهید توضیح بدهد که چرا علارغم توافق چرا دو ماه پیش که هواپیمای جمهوری اسلامی در سویس نیاز به تعمیر داشت به دلیل تحریم ها جعبه ابزار هم به ایرانی ها نداده بودند و هواپیمای دیگری از ایران تجهیزات برده بود!؟ چرا توافقنامه را به شیوه ای امضا کردند که نیاز به تصویب آن در مجلس نباشد؟!

به من هم توضیح بدهند اینکه میگویند رهبری از مذاکره حمایت کرده است و میکند ولی دلواپسان نمی گذرند! چه ربطی به مفاد تعهد دارد؟! رهبری با مذاکره موافق است. همه با مذاکره موافق اند! سنت است! اما چه کسی با چه کسی و بر سر چه چیزی و با چه شیوه ای و به چه قیمتی مذاکره کند!؟ قائله ی حکمیت مذاکره بود! اما امیرالمومنین از ابتدا به آن خوش بین نبود! یک عده جوسازی کردند که راه نجات مذاکره است! مردم هم رای دادند. رفتند مذاکره کردند که شد آنچه شد!
مذاکره امام حسن با معاویه هم مذاکره بود! امام اما چنان مذاکره ای با معاویه کرد که هر که مفاد عهدنامه را بخواند و تاریخ را نداند یقین می کند پیروز نبرد امام حسن ع بوده است! با اینکه ایشان هم به مذاکره خوشبین نبود! فقال علیه السلام: "الا و انّ معاویة دعانا الی امر لیس فیه عزّ و لا نصفة فان اردتم الموت رددناه علیه و حاکمناه الی الله عزوجل بظبی السیوف، و ان اردتم الحیاة قبلناه و اخذنا لکم الرضی"  و اکنون معاویه از ما تقاضای صلح کرده، صلحی که هیچ گونه سرافرازی و شرافت و انصافی در آن وجود ندارد. اگر آماده برای نبردید، صلح او را رد کرده با تکیه بر شمشیرمان، کار او را به خدا واگذاریم؛ اما اگر ماندن را دوست دارید، صلح او را بپذیریم و برای شما امان بگیریم. فناداه القوم من کل جانب البقیه البقیه!"

این دلواپسانی که سنگ خودشان را به سینه میزنند هر بار بعد از اینکه آب از سر ملت گذشته بود و توافق پشت در های بسته انجام شده بود فهمیدند آب سنگین اراک تعطیل شده و فیلمهای امنیتی در اختیار بازرسان قرار گرفته و قص علی هذاو تحریم ها هم پا برجاست؛ چه تاثیری میتوانسته در روند مذاکرات داشته باشند؟! ما یکروز صبح از خواب بیدار شدیم که دیدیم رسانه ملی صحبت از پیروزی بر شرق و غرب میکند و رییس جمهور میگفت قدرت های بزرگ در مقابل ملت ایران تسلیم شده اند. مذاکرات هسته ای که در 4 دولت و در عهد سه رییس جمهور ادامه داشت یکباره و ظرف چند ماه با ظرافت آقای ظریف به توافق رسید!؟
با تمام این اوصاف ملت شریف ایران! ما دلواپسانیم که بر سر راه پیشرفت شما نشسته ایم و موجب تحریم های 1357 تا به امروز هم انرژی هسته ایست و پدر احمدی روشن هم میخواهد دستاورد های فرزندش و خون هزار هزار شهید دیگر را به باد بدهد!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی