بی عنوان

چنین گفت موبد که مرده بنام به از زنده دشمن بدو شادکام

بی عنوان

چنین گفت موبد که مرده بنام به از زنده دشمن بدو شادکام

بی عنوان


  • ۰
  • ۰

"و اذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون*الا انهم هم المفسدون و لکن لا یشعرون"و اذا قیل لهم امنوا کما امن الناس قالوا انومن کما امن السفها الا انهم هم السفها ولکن لا یعلمون"
"و چون آنان را گویند که در زمین فساد نکنید پاسخ دهند که تنها ما کار به صلاح میکنیمآگاه باشید که ایشان سخت مفسدند ولی خود نمیدانند"و چون به آنها گویند که ایمان آورید چنانکه مردم ایمان آوردندپاسخ دهند که چگونه ما ایمان آوریم بمانند بی خردان آگاه باشید که ایشان خود سخت بیخردند ولی نمیدانند" بقره12-13

جناب آقای مطهری
من با استاد شهید محشور نبودم کما اینکه شما نیز در زمان حیات ایشان جوان بوده اید اما تصویری که در ذهن من و امثال من از ایشان شکل گرفته و آنچه در یادهای دیگرانی که جنابشان را درک کرده اند باقی مانده قویا با تصویری که شما ایجاد ساخته اید متفاوت است! و این به جایی ختم شده که امروز تعقلی(!) را به نام استاد تبلیغ می کنید که در آن مصلحت و زمان شناسی وجود ندارد! گو اینکه اگر استاد در زمان شیخین بودند با امیرالمومنین بخاطر رفتارشان مخالفت میکردند چنانچه شما در این سالها بدون در نظر گرفتن تبعات و ملحقات و حواشی و ظرف زمان مدام مواردی را مطرح میکنید که هر انسال عاقلی را انگشت به دهان می گذارد.
حتی از شما هم بعید است که مغلوب جو سازی فرصت طلبانی بشوید که همیشه در مقابل نظام قرار داشتند و طبق تعاریف شهید مطهری از مبانی دینی انحرافاتی عمیق در اسلامشان وجود دارد و همیشه آب بودند در آسیاب دشمن! سوالات جهت دار خبرنگاران جریانهای خاص را اینطور پاسخ بدهید و اصولگرایی را در مقابل اعتدال(!) تعریف کنید! اگرچه همیشه آنهایی که نمیتوانستند هم پای دیگران حرکت کنند بقیه را به تندروی متهم می کنند و متمسک برچسب افراط می شوند!
در مثل مناقشه نیست اما مثل تعقل شما مصداق کسی است که میداند گوجه فرنگی برای بدن مفید است و مدام به کسی که لینت مزاج دارد توصیه میکند که گوجه فرنگی بخور! در حالیکه برای این آدم مضر است! با این حال شما دائما در حال تجویز مواردی هستید که شاید در حالت کلی مفید باشد اما برای هر بیماری هز دارویی را تجویز نمی کنند! وتعریف این می شود مصلحت که متاسفانه بر خلاف سیره ابوی از دید شما پنهان مانده است!

اقای مطهری اولا چه کسی گفته که  اصولگرایان از احمدی نژاد انتقاد نمی کردند؟! این ادعای خلاف واقعی است که در کمال تعجب همیشه بر آن تاکید کرده اید در حالیکه اتفاقا بیشترین کشمکش در طول تاریخ انقلاب میان مجلس اصولگرایان و دولت احمدی نژاد رخ داد! اما با فرض صحت دلیل آن این نبود که به نفع اصلاح طلبان نشود چرا که اصلاح طلبان پس از فتنه 88 پایگاه اجتماعی خود را نزد مردم از دست داده بودند و عمده آنها یا در زندان بودند و یا در رسانه های ضد انقلاب فعالیت می کردند و انتقاد نکردن به این دلیل محلی از اعراب نداشت. امروز هم مصادره دولت یازدهم به نام اصلاح طلبی اشتباه است. و داستان اصلاح طلبان و دولت روحانی حکایت آن است که گفته بود ما سه نفر را کجا می برید!
مورد دیگر که برای من و امثال من جای تعجب دارد این است که چرا سیاسی بودن یک تصمیم که برای یک عمل سیاسی بدیهی و اجتناب ناپذیر و اتفاقا لازم است؛ آن هم در حوزه ای که مانند فیزیک و شیمی فارغ از جنبه های سیاسی و انسانی اجتماعی نیست مخصوصا در وزارت علوم که سابقه فعالیت ضد انقلاب در سطح معاونین وزارت را در آن فراموش نکرده ایم و قرار است دانشگاه ها را به متولی آن بپردازیم باید فارغ از سیاست باشد؟ آیا سیاست ما عین دیانت ما نیست؟ مصاحبه ها و فیلتر های سیاسی اعتقادی برای استخدام کارمندان سطوح پایین وزارت علوم بلامانع و عاقلانه و توصیه شده است اما چگونه به زعم شما برای راس آن اشتباه است؟ سیاسی کاری در هر عرصه ای نیست که اشتباه است!
آقای مطهری! کرسی های مجلس را بین سازمان ها و امثال سپاه تقسیم نمی کنند و قرار هم نیست که در هر مجلسی از همه اقشار نماینده وجود داشته باشد چرا که هر قشری به اندازه رای خود میتواند در انتخاب نمایندگان تاثیر گذار باشد و هرچه رای دهندگان یک جریاتی کمتر باشند از نمایندگان آنها کاسته می شود و این سپاه نیست و وزارت اطلاعات نیستند که نمایندان را روانه مجلس می کنند بلکه مردم اند. اگر نمایندگانی هستند که به گمان شما مطبوع سپاه اند بواسطه آن است که سپاه باب میل مردم است. معذلک دیگر نمایندگان نیز مثل شما به مجلس راه یافتند و اگر این تهمت به دیگران رواست به شما هم قابل تعمیم است!
متهم کردن وزارت اطلاعات به درز دادن اطلاعات محرمانه به اشخاص خاص آیا اتهام زدن به بخش وسیعی از نظام نیست؟ و یا این توهینی آشکار به دیگر نمایندگان مجلس نیست که تحت تاثیر تبلیغات جبهه خاصی قرار میگیرند؟! هر نماینده ای که مثل شما فکر نمی کند نمی فهمد!؟ چقدر این رویه به رویه داعش نزدیک است که هر کس مثل ما نیست مسلمان نیست! آیا زیر سوال بردن توافقنامه ژنو که توسط عده زیادی از مردم نیز مطرح می شود به دسترسی های غیرقانونی به اطلاعات برمیگردد و آیا محدود به جبهه پایداری است؟!
آیا در مساله فساد اقتصادی فعالیت اقتصادی نهاد های مستقل مانند سپاه باعث فساد مالی مهدی هاشمی و یا امثال بابک زنجانی ها شده؟ 550 هزار میلیارد تومان کرسنت و فساد مالی کرباسچی و زمین خواری آشوراده در سال 83 به سپاه مربوط است؟! آیا وطیفه نظارت بر دولت و امثال دولت جز بر عهده نمایندگان مجلس است!؟ آیا گزارشات سازمان بازرسی و امثال آن جر در مجلس قرائت می شود!؟ در این مورد شما باید پاسخگو باشید که بعنوان نماینده مجلس چه چیزی در کارنامه شما برای مقابله با این امر وجود دارد؟!
آقای مطهری رییس جمهور که خود یک حقوق دان است در موضوع حصر کوتاهی نکرده است! بلکه موارد زیادی را در کنار متن قانون در نظر میگیرد و اینکه قانون فی نفسه برای حفظ نظم و بقا و تعالی است و اگر در یک موردی قانونی با تعالی جامعه و یا نظم در جامعه و بعبارت کلی با مصلحت مخالف باشد باید باز هم به مهر قانون عمل کرد!؟ قانون اسلام میگوید اگر کسی مرتکب زنای محصنه بشود و چهار بار اقرار کند حکم او اعدام است. نقل معتبر و متواتری است که زنی در زمان خلافت امیرالمومنین نز ایشان می گوید و سه بار اقرار به گناه می کند و هر بار حضرت او را با مواردی چون "تو دروغ میگویی" و این زن دیوانه است رد میکنند تا بار چهارم. بعد از آن حضرت او را که کودکی داشته مامور میکنند که کسی را بیابد که پس از اجرای حد فرزند او را نگهداری کند تا شاید کسی پیدا نشود اما بعد از آن که زن کسی را میابد حضرت حکم را جاری و هر دو را لعنت می کنند. آیا بجای اصرار بر اینکه دیگرانی که در فتنه نقش داشتند و آن ضرر عظیم را به نظام اسلامی زدند که هنوز تبعات آن قابل احصا نیست هم حد اقل حصر بشوند اصرار میکنید که اینها را هم آزاد کنند!؟ و یا در دادگاهی محاکمه کنند که حکم به اعدامشان داده شود!؟ آیا قانون به کمتر از اعدام اینها رضایت خواهد داد؟! حالا که نظام در حق عده ای کرامت به خرج میدهد باید اصرار کنید که اینها را محااکمه کنند که خیلی های دیگر هم که امروز نظام از مجازاتشان چشم پوشیده کارشان به عقوبت برسد؟! آیا خدا هم باید هر روز دادگاهی برپا کند و گناهکاران را در آن محاکمه کند؟! آیا انتظار دارید که خدا هر روز عذاب مردم را برساند و فرصت توبه را برایشان کوتاه کند؟!
آقای مطهری چقدر سخنان شما درباره خطوط قرمز و آزادی بیان منطبق است بر سخنان مرحوم بازرگان و پاسخ آن هم همان است که محمدرضا خاتمی در روزنامه کیهان چنین داده بود:
"... برای درک درست مطلب باید به میان محرومان و نمایندگان آنان رفت تا شور و شوقشان را نسبت به اسلام و امیدی که به رهبری امام دارند، دریافت... لحن تعبیرات آقای بازرگان (بخوانید مطهری!) را اندکی تغییر دهید، خواهید دید که تفاوت چندانی میان سخنان ایشان و بسیاری از مقالات و گزارش هایی که در رادیوهای ضد انقلاب و رسانه های گروهی امپریالیستی می آید، وجود ندارد... آقای بازرگان از اینکه حتی در مجلس نمایندگان، آزادی عقیده و بیان وجود ندارد، سخت ابراز ناراحتی می کند و راست هم هست. دیگر گروهک های ملحد و منحرف و محارب نمی توانند آزادانه علیه نظام جمهوری اسلامی به لجن پراکنی بپردازند و زمینه براندازی را فراهم آورند. دیگر نمی شود آزادانه به نهادهای انقلابی که بر ریشه خون هزاران شهید ایستاده اند تاخت و تاز نمود و دیگر آزادانه نمی توان اذهان مردم را مشوب نمود و آزادانه از اعدام رذل ترین سرسپردگان رژیم شاه چون هویدا برآشفت. دیگر نمی شود در جمهوری اسلامی مکتب و مکتبی را به باد تمسخر گرفت و بالاخره نمی توان آزادانه جریاناتی که به جنگ مسلحانه دست زده و رویاروی مردمی ترین رژیم عالم ایستاده اند، تقویت روحی و سیاسی نمود."
آقای مطهری نظام و مردم از فتنه 88 درس گرفته است و اجازه نخواهد داد دوباره چنین هزینه ای به این مردم تحمیل شود.
اقای مطهری آیا هنوز بعد از گذشت شش سال از فتنه هنوز برای شما فرق اعتراض مدنی و جریان بر انداز و انقلاب مخملی مشخص نشده است که هنوز هم همان حرف ها را تکرار می کنید؟! انقدر به این مساله پرداخته شده و شواهد و قرائن و مهمتر از آن اعترافات دراین زمینه وجود دارد که من از پرداخت به آن اجتناب میکنم! لکن اگر به گمان شما سخنان احمدی نژاد عامل فتنه ای بود که 8 ماه بطول انجامید، امروز و پس از سخنان آقای روحانی و مشاوران و معاونانشان نسبت به بخش عمده ای از مردم باید یک جنگ داخلی هشت ساله روی میداد!
"دانشگاه‌ها هم هنوز فضای آزاد اظهارنظر را پیدا نکرده‌اند"؟ آقای مطهری چند سال است که به معنی واقعی از دانشگاه بی خبرید؟! الحمدلله زیادند من و امثال من که این بقول شما هشت سال فضای خفقان(!) را در دانشگاه بودند و اتفاقا این نظام و حزب اللهی ها بودند که مرعوب فضای منحرف جریان های منحرف غرب زده در دانشگاه بودند! این آقای زیبا کلام که به بر خلاف پدر شما مدام در حال تبیین اصول لیبرالیسم و تبلیغ رضا خان و طرفداری از جریانهای معلوم الحال است نقیض بارز سخن شماست! و امثال زیباکلام در دانشگاه زیادند که انقلاب را به نفع خانواده ای مصادره کرده باشند و وقتی سر کلاس انقلاب اسلامی بنشینی ستون نظام را میبینی که به تنهایی انقلاب کرده است!
آقای مطهری خود شما در این شش سال پرچم انتقاد های شاذ را از نظام بالا برده اید، آیا از زندگی ساقط شدید؟! آیا مخالفت منتقدین شما احکام اسقاط شما از حیات بوده است؟!
آیا در حال حاضر شرایط کشور غیر عادی است؟! حصر عناصر مخرب فتنه گر فضا را غیر عادی و امنیتی کرده است؟ نفرین حضرت موسی برای سامری این بود که به بیماری وسواس دچار شود و خودش خودش را حصر کند که برای صاحبان خرد خود این حجت حصر عاملان فتنه است اما آیا سالهای بعد از داستان گوساله سامری سالهای غیرعادی بود با فضایی آشفته؟ آیا امروز اگر به زعم شما جامعه حالت عادی ندارد به حصر مربوط می شود یا به وضعیت معیشت مردم!؟ نگرانی مردم از برخورد کریمانه با مجرمین سیاسی نیست بلکه ذهن ملت مشوش عزت انقلاب است که بواسطه عقب نشینی های پی در پی در عرصه بین الملل رو به افول است! مردم نگران معامله بر سر توان موشکی هستند که رییس جمهور آن را عامل اقتدار نمی داند! مردم عاقلانه و کریمانه از عقوبتی که سران فتنه مستحق آنها هستند گذشته اند و به حصرشان رضایت داده اند. اما در این میان امثال بی بی سی و سودجویان و فرصت طلبان اند که به رفع حصر و برگذاری دادگاه علنی اصرار می کنند. شما در کدام گروه قرار دارید؟
آقای مطهری اظهارات شما در رابطه با نحوه برخورد جریان اصولگرا با رهبری شبیه کتابی است که زهرا رهنورد در نقد اینکه زن از دنده چپ مرد خلق شده نوشته بود! اولا چه کسی گفته که زن از دنده چپ مرد بلند شده که نیاز باشد کتابی در رد این نظریه نوشته شود!؟ آیا هیچگاه اصولگرایان منتظر نظر رهبری بوده اند و هستند!؟ اولا در رد این سخن موارد بسیاری از اقدامات و تمیم های اصولگرایان هست که بعدا رهبری با آن مخالفت خود را ابراز کردند و یا در جریان یک تصمیمی با آن مخالفت کرده اند. همچنین این سخن یعنی این جریان هر تصمیمی گرفته نظر معظم له را در آن اعمال کرده که اگر اینطور باشد تمام آنچه بدست این جریانها رخ داده را به گردن رهبری انداخته اید و این ظلم بزرگی نسبت به جایگاه و شخص ولی فقیه است! حال آنکه نه رویه رهبری هیچگاه اینطور یوده و نه تاریخ موید چنین سخن خلافی است!. اگر قرار بود به منویات رهبری توجه بشود بسیاری از مشکلاتی که امروز گریبانگیر جمهوری اسلامی است پیش نمی آمد! با این حال آیا اگر عده ای در شبهات و شکیات نماز به عقل خود اکتفا نکنند و نظر مرجع  تقلید خود را هم جویا شوند جای تعجب دارد که اگر عده ای بخواهند در امور کلان مملکت از ولی فقیه بپرسند تقبیح بشود؟
استفاده و تاکید شما بر لفظ تندرو ها نیز برای عده زیادی از جامعه سیاسی و مردم خلاف تقوی است! همانند آن که عده ای کندروی و عقب نشینی را به اعتدال تعبیر می کنند و هر کس جلو تر از آنها حرکت کند را تند رو خطاب میکنند. همچنین تعریف جداگانه شما از حقوق ملت و حقوق نظام نیز آدمی را به فکر فرو می برد که چه طرز فکری چنین جمله ای را منتج شده است؟!
آیا حقوق نظام سوای حقوق مردم است؟! اینکه شما هربار نظام را مقابل مردم قرار میدهید مفهومی نیست که نتیجه ای پسندیده داشته باشد! جدا کردن نظام از مردم در هر موردی جز در بحث عاملیت نظام اشتباه است! مردم همان نظام اند و نظام همان مردم است و توصیف شما از این ها بیشتر مناسب رژیم های سلطنتی کشور های حاشیه خلیج فارس است نه نظامی که مردم هیچگاه خود را از آن جدا ندانسته اند و اتفاقا همیشه بر این اشراف داشتند و به آن عمل کرده اند که منفعت جمع مردم در قالب نظام ظهور کرده و ملت همیشه از منافع کوتاه مدت فردی خود برای حفظ منفعت عمومی هزینه کرده و در قالب نظام از آن پاسداری نموده است و میداند که حفظ نظام از اوجب واجبات است.
آقای مطهری سخنان شما به کرات پیش از این نیز طرح شده و پاسخ خود را یافته اند و این مکررات در رسانه های مختلف که عموما باقیمانده روزنامه های زنجیره ای هستند بارها تکرار شده اند. لکن بهتر نیست نگاهی به اطراف خود بیاندازید و دوست و دشمن خود و نظام را بشناسید؟! این که این حرفها را جز شما چه کسی تکرار میکند و  حرف دل چه کسانی است که از سوی شما مطرح می شود؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی